Mesafeli Satış Sözleşmesi

MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ

 

MADDE 1: TARAFLAR
İşbu sözleşme, aşağıdaki taraflar arasında akdedilmiştir:


Satıcı Bilgileri
Adı/Unvanı: Join Us Tekstil Perakende Ticaret Limited Şirketi
Adres: Muratpaşa Mah. Ata Cad. No: 124/B Bayrampaşa 34040 İstanbul
Telefon: 0212 417 25 01
E-posta: info@joinus.com.tr
MERSİS No: 0484161764000001

 

Alıcı Bilgileri
Adı Soyadı:
Adres:
Telefon:
E-posta:

Madde 2: Konu


Bu sözleşmenin konusu, Alıcı’nın Satıcı’ya ait www.joinus.com.tr adresli internet sitesi üzerinden elektronik ortamda siparişini verdiği ve aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürünlerin satışı ve teslimine ilişkin 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesidir.

Madde 3: Sözleşme Konusu Ürün Bilgileri

 

Sözleşme konusu, ürünün cinsi veya modeli, beden ve adedi, KDV dâhil satış fiyatı, ödeme şekli ve vergiler dâhil kargo ücretine ilişkin temel nitelikler aşağıdaki şekildedir;

 

· Ürün Adı                              :

· Cinsi ve Modeli                    :

· Ürün Adedi                          :

· Toplam Bedel (KDV Dahil) :

· Teslimat Adresi                    :

· Teslim Edilecek Kişi            : (Alternatif kişi)

 

 



Madde 4: Genel Hükümler


4.1 Alıcı, www.joinus.com.tr internet sitesinde sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı, ödeme şekli, teslimat koşulları ve cayma hakkına dair ön bilgilendirmeleri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini kabul ve beyan eder.

 

4.2 Satıcı, sözleşme konusu ürünü, siparişte belirtilen niteliklere uygun olarak, eksiksiz, varsa garanti belgesi ve kullanım kılavuzu ile birlikte, yürürlükteki mevzuata uygun biçimde Alıcı’ya teslim etmeyi kabul ve taahhüt eder.

 

4.3 Ürünlerin teslimatı, Satıcı'nın stok durumuna bağlı olarak, siparişin onaylanmasından itibaren en geç 30 (otuz) gün içinde gerçekleştirilir. Satıcı, bu süre içinde edimini yerine getirmezse Alıcı sözleşmeyi feshedebilir.

 

4.4 Sözleşme konusu ürün, Alıcı’dan başka bir kişi veya kuruluşa teslim edilecekse, teslim edilecek kişi veya kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden Satıcı sorumlu değildir.

 

4.5 Ürün teslimatı, Alıcı’nın sipariş sırasında belirttiği adrese yapılır. Teslimat anında Alıcı'nın adresinde bulunmaması durumunda, ürün teslimi kargo şirketinin uygulamasına göre Alıcı’ya en yakın şubede bekletilebilir veya tekrar teslimat için ek ücret talep edilebilir. Bu durumda doğabilecek gecikmelerden ve ek masraflardan Satıcı sorumlu değildir.

 

4.6 Alıcı, sipariş ettiği ürünün bedelini ödemez veya ödeme banka kayıtlarında iptal edilirse, Satıcı ürün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş sayılır.

 

4.7 Ürün tesliminden sonra, ödeme yapılan kartın, yetkisiz kişi veya kişilerce haksız ya da hukuka aykırı kullanılması nedeniyle ilgili banka veya finans kuruluşunun ürün bedelini Satıcı’ya ödememesi halinde, Alıcı, teslim edilen ürünü 3 (üç) gün içinde tüm masraflar kendisine ait olmak üzere Satıcı’ya iade etmekle yükümlüdür.

 

4.8 Satıcı, mücbir sebepler (doğal afet, savaş, yangın, pandemi, grev, sistemsel arıza, siber saldırı, kargo hizmetindeki aksaklıklar vb.) nedeniyle sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemezse, durumu derhal Alıcı’ya bildirir. Bu durumda Alıcı siparişi iptal edebilir, varsa eşdeğer bir ürün ile değiştirilmesini isteyebilir veya teslimat süresinin uzatılmasını kabul edebilir. Sipariş iptali halinde ödenen tutar, iptal tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde Alıcı’ya iade edilir.

 

 Madde 5: Cayma Hakkı


5.1 Alıcı, mesafeli sözleşme kapsamında satın aldığı ürünü, kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde hiçbir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin cayma hakkını kullanabilir.

5.2 Cayma hakkı süresi, ürünün Alıcı’ya teslim edildiği gün başlar. Tek bir sipariş kapsamında birden fazla ürün ayrı ayrı teslim ediliyorsa, cayma hakkı son ürünün teslim edildiği tarihten itibaren 14 gün içinde kullanılabilir. Sürenin belirlenmesinde Alıcı’nın kargo teslim tutanağındaki tarih esas alınır.

5.3 Cayma hakkının kullanılması için, 14 günlük süre içinde Satıcı’ya iadeli taahhütlü posta, e-posta veya site üzerinden yer alan iletişim kanalları ile açık ve yazılı bir şekilde bildirimde bulunulması gerekmektedir. Satıcı, Alıcı’nın cayma bildirimini aldığına dair teyit bilgisini, kalıcı veri saklayıcısı (e-posta vb.) yoluyla Alıcı’ya iletir.

5.4 Cayma hakkı kapsamında iade edilecek ürün, eksiksiz, kullanılmamış, yıkanmamış, tekrar satılabilir özelliğini kaybetmemiş ve ambalajı zarar görmemiş halde, varsa tüm aksesuarları, fatura ve orijinal ambalajı ile birlikte gönderilmelidir. Hijyen ve sağlık açısından iadeye uygun olmayan ürünlerde cayma hakkı kullanılamaz (örneğin iç çamaşırı, mayo, bikini altı gibi ürünler).

5.5 Cayma hakkı kapsamında gönderilen ürünlerin kargo ücreti, aksi belirtilmedikçe Alıcı’ya aittir. Ancak ürün ayıplıysa, kargo ücreti Satıcı tarafından karşılanır. Alıcı, iade sürecinde ürünü Satıcı’nın belirttiği kargo firmasıyla göndermekle yükümlüdür. Aksi halde oluşabilecek hasar ve kayıplardan Alıcı sorumlu olur.

5.6 Alıcı, cayma hakkını kullandığında, ürünle birlikte Satıcı’ya orijinal faturayı da göndermekle yükümlüdür. İade faturası kurumsal Alıcı tarafından düzenlenmişse, iade sırasında iade faturası kesilmesi zorunludur. Aksi halde iade işlemi tamamlanamaz.

5.7 Cayma bildiriminin ulaşmasını takip eden 14 gün içinde, Satıcı ürün bedelini ve varsa Alıcı’yı borç altına sokan tüm masrafları Alıcı’ya iade eder. İade işlemi, Alıcı’nın ödeme yaptığı yöntemle gerçekleştirilir. Ancak ürün iade edilmeden bedel iadesi yapılmaz.

5.8 Alıcı, cayma hakkı süresi içinde ürünü, işleyişi, teknik özellikleri ve işlevselliği doğrultusunda normal bir şekilde kullanabilir. Ancak iade edilen ürünün, Alıcı'nın kusurundan dolayı değerinde bir azalma meydana gelmişse veya ürün iade edilemeyecek hale gelmişse, Alıcı bu zararı karşılamakla yükümlüdür.

5.9 Alıcı, kendi özel istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda üretilen ürünler, hijyen nedeniyle iadesi uygun olmayan ürünler (iç giyim vb.), teslimden sonra ambalajı açılan ürünler ve kendi kusurundan kaynaklanan değer kaybı olan ürünlerde cayma hakkının bulunmadığı kabul eder.

Madde 6: Ödeme Şekli

 

6.1 Alıcı, www.joinus.com.tr internet sitesinde siparişini oluştururken aşağıdaki ödeme yöntemlerinden birini tercih ederek, sözleşme konusu ürünün bedelini peşin veya taksitli olarak ödemeyi kabul ve taahhüt eder:

 

· Kredi kartı veya banka kartı ile online ödeme,

· Havale / EFT yoluyla banka transferi,

· Dijital ödeme sistemleri.

 

6.2 Kredi kartı ile yapılan işlemlerde Alıcı, bankası ile yaptığı sözleşme çerçevesinde taksitlendirme imkanlarından faydalanabilir. Taksit sayısı, vade farkı ve faiz oranları gibi unsurlar tamamen bankaya aittir. Satıcı, bu hususlara müdahil değildir.

 

6.3 Havale/EFT yöntemi ile yapılan ödemelerde, siparişin işleme alınabilmesi için ödemenin Satıcı’nın banka hesabına ulaşması zorunludur. Ödeme yapılırken sipariş numarası açıklama kısmına mutlaka yazılmalıdır.

 

6.4 Ödeme işlemi tamamlanmadan sipariş kesinleşmiş sayılmaz. Banka veya ödeme sağlayıcısından gelen onay alınmadan sipariş gönderimi yapılmaz.

 

6.5 Alıcı’nın kullandığı ödeme aracının yetkisiz kişilerce kullanılması sonucunda ortaya çıkabilecek hukuki ve cezai sorumluluk Alıcı’ya aittir. Böyle bir durumda, Alıcı’nın siparişten doğan yükümlülükleri devam eder.

 

6.6 Ödeme işlemleri sırasında oluşabilecek sistemsel ya da teknik aksaklıklar nedeniyle siparişin iptali, gecikmesi veya yanlış işlem yapılması halinde, Satıcı kusuru olmadığı sürece sorumluluk kabul etmez.

 

Madde 7: İade Koşulları ve Geri Ödeme

7.1 Alıcı, cayma hakkını kullandığında veya siparişi Satıcı tarafından iptal edildiğinde, teslim edilen ürünü; orijinal ambalajı, aksesuarları, faturası ve kullanılmamış, yıpranmamış, tekrar satılabilir haliyle birlikte Satıcı’ya iade etmekle yükümlüdür.

 

7.2 İade edilecek ürün, Alıcı tarafından kullanılmamış, hasar görmemiş ve kişisel hijyen nedeniyle iadeye uygunluğu kaybedilmemiş olmalıdır. Etiketi çıkarılmış, yıkanmış ya da tekrar satışı mümkün olmayan ürünlerde iade kabul edilmez.

 

7.3 Alıcı, iade edeceği ürünü, cayma bildiriminin Satıcı’ya ulaşmasından itibaren 10 (on) gün içinde kargo firmasına teslim etmelidir. Süre aşımı durumunda iade kabul edilmeyebilir.

 

7.4 Alıcı, ürünle birlikte orijinal faturayı da iade etmelidir. Kurumsal fatura kesilmişse, iade işlemi için Alıcı tarafından “iade faturası” düzenlenmesi zorunludur.

 

7.5 İade kargo ücreti, cayma hakkı kapsamında yapılan iadelerde Alıcı’ya aittir. Ancak ürün ayıplıysa, hatalı gönderildiyse ya da yanlış ürün teslim edildiyse, iade kargo bedeli Satıcı tarafından karşılanır. Bu durumun geçerli sayılması için ürünün tesliminden itibaren en geç 48 saat içinde yazılı olarak Satıcı’ya bildirim yapılmalıdır.

 

7.6 Satıcı, iade edilen ürünün kendisine ulaşmasından itibaren 14 (on dört) gün içerisinde ürün bedelini Alıcı’nın ödeme yaptığı yöntemle iade eder. Kredi kartı iadelerinde iade tutarının karta yansıma süresi ilgili bankanın uygulamalarına göre değişebilir ve bu süreden dolayı Satıcı sorumlu tutulamaz.

 

7.7 Ürün iade edilemeyecek şekilde hasar görmüşse veya Alıcı’nın kusurundan kaynaklanan değer kaybı varsa, bu bedel iade tutarından mahsup edilir. Gerekli görülmesi halinde, iade reddedilebilir ve ürün Alıcı’ya geri gönderilir.

 

Madde 9: Mücbir Sebepler

 

Sözleşmenin imzalandığı tarihte, mevcut olmayan ya da öngörülmeyen, tarafların kontrolleri dışında gelişen, ortaya çıkmasıyla taraflardan birinin ya da her ikisinin de sözleşme ile yüklendikleri borç ve yükümlülüklerini kısmen veya tamamen yerine getirmelerini veya bunları zamanında yerine getirmelerini olanaksızlaştıran durumlar, mücbir sebep (terör, savaş, doğal afet, bulaşıcı hastalık, pandemi, ayaklanma, el koyma veya grev, lokavt, üretim ve iletişim tesislerinde önemli ölçüde arıza, değişen mevzuat hükümleri ve bunun gibi durumlar) olarak kabul edilecektir. Mücbir sebep şahsında gerçekleşen taraf, diğer tarafa durumu derhal ve yazılı olarak bildirecektir.

Mücbir sebebin devamı esnasında tarafların edimlerini yerine getirememelerinden dolayı herhangi bir sorumlulukları doğmayacaktır. İşbu mücbir sebep durumu 30 (otuz) gün süreyle devam ederse, taraflardan her birinin, sözleşmeyi tek taraflı olarak fesih hakkı doğmuş olacaktır.

 

Madde 10: Uyuşmazlıkların Çözümü


İşbu sözleşmeden kaynaklanabilecek uyuşmazlıkların çözümünde Alıcı’nın yerleşim yerindeki veya Satıcı’nın bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.

 

 Madde 9: Yetkili Mahkeme


Taraflar, işbu sözleşme ile ilgili doğabilecek tüm uyuşmazlıklarda İstanbul (Merkez) Mahkemeleri ve İcra Dairelerinin yetkili olduğunu kabul eder.

Madde 10: Delil Sözleşmesi


İşbu sözleşmeden kaynaklanan uyuşmazlıklarda Satıcı’nın sistemlerinde kayıtlı olan her türlü elektronik bilgi, e-posta, sipariş bilgisi ve diğer belgeler kesin delil teşkil edecektir.

Madde 11: Yürürlük

Alıcı, işbu sözleşmenin tüm koşullarını okuyup anladığını ve elektronik ortamda onaylayarak kabul ettiğini beyan eder.